2022-02-21 13:15Nyheter

Granngården rekryterar Ledare Drift

Fredrik Björk, ny Ledare Drift på Granngården.

Fredrik Björk tillträder som Ledare Drift på Granngården. Han kommer närmst från rollen som Head of Retail på Dogman. Nu ska han förstärka upplevelsen för både kunder och medarbetare i Granngårdens butiker.

Lång erfarenhet av retail och djurvård

1 februari tillträdde Fredrik Björk som Ledare Drift på Granngården. Fredrik kommer närmast från en roll som Head of Retail på Dogman, där han sedan 2017 ansvarade för det då helt nya affärsområdet Retail. Tidigare har han bland annat varit Retailchef på Evidensia Djursjukvård och Etableringsansvarig på Grizzly Zoo och Netto.

Jag har en lång bakgrund inom retail – från ”golvet” vidare till andra roller. Men oavsett i vilken roll jag har haft har kunden alltid varit i fokus. Det tar jag även med mig in i min nya roll och ser verkligen fram emot att vässa Granngårdens jordnära koncept, effektivisera organisationens drift och förbättra upplevelsen för både kunder och medarbetare, säger Fredrik Björk, Ledare Drift på Granngården.

Mål att förbättra processer både för kunder och medarbetare

Som Ledare Drift kommer Fredrik att arbeta aktivt med att förstärka och förbättra kundens köpupplevelse. Han kommer även att arbeta med att utveckla Granngårdens tjänstekoncept Grannhjälpen.

Tillsammans med butikerna och servicekontoret i Malmö ska vi lyfta både omsättning och kundnöjdhet. Och för att göra detta ska vi hela tiden bli bättre, effektivisera vårt arbete och samtidigt ha det roligare på jobbet. Det ska vara enkelt att både vara medarbetare och kund hos Granngården, fortsätter Fredrik.

Målbilden för Granngården är att utveckla smidiga lösningar som gynnar både medarbetare och kunder.

Vi är väldigt glada att hälsa Fredrik varmt välkommen till Granngården. Hans erfarenhet och kompetens kommer vara en viktig del i vår fortsatta framgång, avslutar Olof Fransson, VD på Granngården.

Fredrik Björk
Försäljningschef