2021-04-28 05:15Pressmeddelande

Granngården öppnar ny butik i Örebro

Foder i foderladan.Fotograf: Elias Gustafsson

Granngården fortsätter att expandera, denna gång med en ny butik i Örebro.

– I över 140 år har vi varit en leverantör till svenska bönder samt konsumenter, detta har över tid gett oss en unik kompetens inom odling, djur och natur som allt fler kunder upptäcker hos oss, säger Olof Fransson, VD på Granngården. Vi brukar sammanfatta att vårt erbjudande är rejäla produkter till människor som vill leva det jordnära livet.

Granngården Örebro

- Vi har under många år drivit en framgångsrik butik i Örebro, berättar Olof Fransson. Denna framgång är anledningen till att vi vuxit ur vår nuvarande butik och har under en tid letat efter ett nytt läge i Örebro. Således är vi nu riktigt glada över att kunna presentera att vi kommer öppna en helt ny butik i Örebro på Mariebergs handelsområde under senhösten 2021.

- Med den nya butiken stärker Granngården sin närvaro i Örebro samtidigt som vi nu kan erbjuda våra kunder ett mycket större utbud ur vårt sortiment. Den nya butiken kommer innehålla en större butiksyta vilket möjliggör ett bättre utbud inom våra sortimentsområden såsom husdjur, lantdjur, häst & ryttare, hus & hem samt en ny större utemarknad för trädgårdsprodukter. Granngården i Örebro kommer dessutom att innehålla en komplett grooming studio i vårt nya koncept Husdjurshjälpen avslutar Olof Fransson.

- Jag är väldigt glad att få möjligheten att öppna en helt ny butik för våra kunder i Örebro med omnejd säger Victoria Näsman butikschef för Granngården i Örebro. I den nya butiken kommer vi få mycket bättre förutsättningar att visa hela vårt sortiment på ett betydligt bättre och mer överskådligt sätt. Dessutom är det väldigt inspirerande att även få kunna erbjuda Husdjurshjälpen till våra kunder. Jag tillsammans med min personal hälsar alla gamla som nya kunder varmt välkomna till vår nya butik avslutar Victoria.

- Det är glädjande att Granngården väljer Marieberg Handelsområde för sin nya butik. Granngården kompletterar befintligt utbud väl och stärker Marieberg Handelsområde som shoppingdestination, säger Oscar Söderberg, VD LG Söderberg Fastigheter AB.

Nya Granngården i Örebro öppnar under senhösten 2021 och den nya butiken är belägen på Bolagsvägen 3 i Marieberg handelsområde.