2016-09-02 08:00Pressmeddelande

Granngården öppnar ny butik i Söderhamn

Vi har lyssnat på våra kunder och den nya butiken har ett förstärkt koncept där kunden är satt i fokus. Nyheter såsom förbättrad navigation som skall göra det enklare för kunden att handla samt ett bredare sortiment noga utvalt för människor som delar vårt intresse för det jordnära livet är en del av innehållet i den nya butiken.

-  I över hundra år har vi varit en leverantör till svenska bönder, detta har över tid givit oss en unik kompetens inom odling, djur och natur som även fler och fler privatpersoner också har upptäckt. Vi brukar sammanfatta att vårt erbjudande är rejäla produkter till människor som vill leva det jordnära livet, säger Olof Fransson, försäljningschef på Granngården.
- I Söderhamn har vi funnits i många år och haft en stor framgång, så stor att vi vuxit ur befintlig butik. Det är således väldigt glädjande att vi nu får möjlighet att flytta in i en ny butik med större yta vilket ger oss bättre förutsättningar att fortsätta vår framgångsrika resa i Söderhamn, avslutar Olof.
I slutet av september öppnas dörrarna till den nya butiken.
– Den nya butiken är belägen där maskinservice tidigare bedrev sin verksamhet. I och med att vi får större yta kommer vi att ha ett mycket starkare sortiment inom bland annat husdjur, häst, maskiner och skog. I vår nya butik kan vi dessutom erbjuda våra kunder en stor utemarknad innehållande allt för trädgården berättar Anna Jonsson, butikschef i Söderhamn.
Vi hälsar gamla såsom nya kunder varmt välkomna till vår nya butik, avslutar Anna.

Om Granngården Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.