2021-11-17 10:00Pressmeddelande

Granngården rekryterar ny E-handelschef

Granngården-butik och Mikael Andersson.Mikael Andersson är ny E-handelschef för Granngården.

Mikael Andersson är ny E-handelschef på Granngården. Han kommer närmst från rollen som Marknads- och E-handelschef på Dogman. Och nu tar han över taktpinnen för att växa Granngårdens e-handel och digitala affär.

Sedan november har Granngården en ny E-handelschef. Mikael Andersson ersätter Monika Dagberg, som går vidare utanför organisationen efter 8 år på Granngården.

Lång erfarenhet av varumärke och retail

Mikael kommer närmast från en roll som Marknads- & E-handelschef på Dogman, där han de senaste 2 åren varit med och etablerat Dogmans e-handel och varumärke, i och med deras satsning på retail. Tidigare har han varit E-handelschef på City Gross och Marknads- & Försäljningschef på Solresor, och arbetat både mot B2C och B2B.

Med min bakgrund från att genomföra digitala omställningar, utveckla e-handel och implementera marknadsstrategier ser jag fram emot att fortsätta Granngårdens digitala resa, säger Mikael Andersson.

Ökad försäljning och förbättrad kundupplevelse

Som ny E-handelschef kommer Mikael arbeta aktivt för att driva försäljning via Granngårdens digitala kanaler och utveckla Granngårdens e-handel och digitala erbjudande.

Man ska mötas av ett Granngården, oavsett kanal. Några steg mot detta är ett förstärkt leveranserbjudande, automationer, kundklubb och en mer utvecklad köpresa för ett mer personligt erbjudande för Granngårdens kunder, fortsätter Mikael. Och tillsammans med ett kompetent team som redan idag finns kommer vi bli en språngbräda in i framtiden för Granngården.

Målbilden för Granngården är att öka den direkta e-handelsförsäljningen men också att förstärka och förbättra kundens digitala köpupplevelse, både online och offline.

Vi är väldigt glada att hälsa Mikael varmt välkommen till Granngården. Hans erfarenhet och kompetens kommer vara en viktig del av vår fortsatta framgång, avslutar Olof Fransson, VD på Granngården.

Mikael Andersson
E-handelschef