2020-09-09 07:30Pressmeddelande

Samarbetet med Svenska Ridsportförbundet förlängs 3 år

null

Granngårdens långsiktiga samarbete med Svenska Ridsportförbundet ger butikskedjan möjlighet att bidra till hästsportens utveckling – och att hopplandslaget tar nya segrar. Nu förlängs samarbetet med ytterligare 3 år.
Sedan 2017 har Granngården haft ett samarbete med Svenska Ridsportförbundet. Att båda organisationerna har mångårig erfarenhet och kunskap inom området för hästintresserade gjorde valet att ingå samarbete enkelt. 2018 stod det även klart att butikskedjan utökade engagemanget i ridsporten och blev särskild partner till svenska hopplandslaget.
Nu tre år senare förlängs samarbetet ytterligare med 3 år.
- Det är ytterst glädjande att vi får förmånen att vara stolt samarbetspartner till Svenska Ridsportförbundet i allmänhet och svenska hopplandslaget i synnerhet i tre år till, säger Olof Fransson, VD på Granngården.
Svensk hoppsport står starkare än någonsin och Granngården hoppas bidra till hopplandslagets framgångssaga med förnyat stöd. Sponsoravtalet innebär således att hopplandslaget kan åka på fler nationshoppningar än vad som annars skulle ha varit möjligt. En viktig del i framtidssatsningen.
- Att ha Granngården i ryggen är en trygghet för oss i vår satsning framåt. Möjligheten att delta i fler nationshoppningar gör att vi kan komma ännu bättre förberedda till de stora mästerskapen. Vi kan också ge fler ryttare chansen att rida i lag och skapa den erfarenhet som krävs för att bli framtida mästerskapsryttare, säger Henrik Ankarcrona, förbundskapten i hoppning.
Riksmästerskap och förmånliga föreningsavtal
En stor del i avtalet är Granngården Riksmästerskap. En rikstäckande tävling som årligen hålls på Sundbyholms travbana i Eskilstuna. Här får den stora majoriteten hoppryttare en unik chans att delta i en rikstäckande tävling i lätta och medelsvåra klasser. Avtalet inkluderar även förmånliga avtal för ridsportens medlemsföreningar.
- Ridsporten är viktig för oss på Granngården. Vi strävar efter att möta behoven hos alla ryttare runt om i landet med hästen som livsstil och passion. Därför är vi extra glada och stolta över det här samarbetet, och ser fram emot ytterligare tre år tillsammans, avslutar Emilia Sahlén, projektansvarig hos Granngården.
Granngården och Svenska Ridsportförbundet
2017 Granngården och Svenska Ridsportförbundet inleder samarbete och första Granngården Riksmästerskap hålls på Sundbyholm travbana.
2018 Samarbetet utökas och Granngården blir huvudsponsor för svenska hopplandslaget.
2018 Priset för Årets ridlärare delas årligen ut på Ryttargalan – från och med nu i samarbete med Granngården.
2019 Samarbetet utökas med förmånliga avtal för ridsportens medlemsföreningar.
2020 Samarbetet förlängs ytterligare 3 år.

För mer information, vänligen kontakta:
Emilia Sahlén, Projektansvarig på Granngården
E-post: emilia.sahlen@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 111 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 2 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.
Taggar:

Om Granngården Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.