2021-11-25 09:09Nyheter

Granngården presenterar Årets ridlärare 2021 – Anna Ringholt

Prisutdelning för Årets ridlärare 2021, Anna Ringholt.Årets ridlärare 2021 Anna Ringholt. Fotograf: Ronald Thunholm

På Ryttargalan avgjordes det. Anna Ringholt är Sveriges bästa ridlärare 2021 och en förebild för både elever och andra ridlärare.

Ryttargalan – en ridsporthögtid

Den 24:e november gick i ridsportstjärnornas tecken. I Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm samlades ryttare och hästentusiaster från hela Sverige för att hylla årets höjdpunkter och prestationer inom ridsporten.

Granngården hyllade Anna Ringholt, som vann priset Årets ridlärare 2021, lite extra.

Årets ridlärare 2021 presenteras av Granngården

Priset Årets ridlärare delas varje år ut på Ryttargalan efter nomineringar till Svenska Ridsportförbundets Ridskole- och Utbildningssektion tillsammans med Granngården.

– Årets ridlärare är ett pris för att lyfta det goda ledarskapet och för att ridlärare är en av de viktigaste personerna för elever, hästar och för ridskolans sociala betydelse i samhället, säger Emilia Sahlén Företagschef på Granngården och ansvarig för Granngårdens satsning på ridsporten.

Årets ridlärare får ett utbildningsstipendium på 10 000 kronor och ett presentkort från Granngården på 10 000 kronor.

– Årets ridlärare är ett pris som ligger Granngården väldigt varmt om hjärtat, fortsätter Emilia Sahlén. Ridlärarna är våra hjältar – eftersom det är de som utbildar i den viktiga hästkunskapen och hur du som ryttare tillsammans med hästen kan åstadkomma magi.

Sveriges bästa ridlärare 2021

Anna Ringholt är Årets ridlärare och arbetar på Åby Ridklubb i Norrköping. Hon älskar sitt jobb som ridlärare och vann efter juryns motivering:

Omtänksamma Anna vill alltid hästarnas bästa och att ryttarna ska känna sig trygga. En suverän pedagog som alltid tar sig tid och ger tydliga svar. Anna har ett stort engagemang i både ridskolan och föreningen och ser till att hela tiden utveckla både sig själv och verksamheten. Hon månar om elever, kollegor och hästar och möter alla som de är. Med stor respekt tar hon hand om sina fyrfota kollegor – ridskolehästarna – och ser till att de har allt de behöver för att må bra och prestera på hästjobbet. Anna är en fantastisk förebild som sprider glädje och kunskap i stallet varje dag!

– Jag är så oerhört hedrad, glad och tacksam. Att vara ridlärare är inte bara mitt jobb utan även min livsstil. Det ligger hårt jobb bakom men det är helt klart den bästa kombinationen av människor och djur – alltid med hästen i fokus! säger Anna när hon tar emot priset under vinternatten på Grand Hôtel.

– Med hjälp av priset ska jag fortsätta utveckla mig själv och verksamheten. Och fortsätta sprida kunskap om hästar och hur du är en bra medmänniska. Tänk vad hästar och djur berikar våra liv, avslutar Anna Ringholt.

Emilia Sahlén
Chef Företagsförsäljning