2022-11-14 07:11Pressmeddelande

Granngården rekryterar ny Kundservicechef – Patrik Weiland

Bild på Patrik Weiland, Kundservicechef på Granngården.

Patrik Weiland är Granngårdens nya Kundservicechef. Patrik har stor erfarenhet av kundservice och kundbemötande från detaljhandeln och kommer från bolag som Stadium, Puma, CoolStuff och CDON. Nu ska han skapa en ännu bättre kundserviceupplevelse – oavsett vilken kanal Granngårdens kund befinner sig i.

– Vi ska tillsammans skapa en lysande kundserviceupplevelse för alla kunder, oavsett om det är via butik, e-handel eller telefon. Jag ser fram emot att få en förståelse för vad Granngården redan gör riktigt bra, och vad vilka möjligheter vi har att skapa ännu bättre upplevelser – både för Granngårdens kunder, och för våra medarbetare, säger Patrik Weiland, Kundservicechef på Granngården.

Värdefull erfarenhet av detaljhandel och e-handel

Patrik har en lång bakgrund inom detaljhandel och e-handel, och har tidigare jobbat som Kundservicechef både på CoolStuff och CDON. Enligt Patrik ska det vara enkelt för kunden att komma i kontakt med kundservice, liksom det ska vara enkelt för medarbetare att kunna möta kunderna. Givet är att ta hjälp av nya digitala lösningar, system och automation, men absolut inte på bekostnad av service.

Under senare delen av 2022 har Granngården satsat på att bygga upp en ny, större och bättre kundserviceavdelning för att möta kundernas ökade behov. Patrik kommer ha en betydande roll i den nya kundserviceavdelningen och dessutom ingå i Granngårdens ledningsgrupp.

– Nu ska vi ta ett grepp om hela Granngårdens kundupplevelse och göra den till något riktigt bra för kunderna! Det är en ära och ska bli så spännande att få vara med och bygga upp den resan, fortsätter Patrik Weiland.

God service är högsta prioritet

Patriks, liksom Granngårdens, högsta prioritet är att ge kunderna smidig och god service. Att man som kund ska känna sig trygg med att Granngårdens medarbetare gör allt de kan för att hjälpa till. Samtidigt som man vill bidra till en jordnära och hållbar vardag genom kloka råd och inspiration.

– Det ska vara en positiv upplevelse att vara i kontakt med Granngårdens kundservice när det behövs. I alla ärenden. Och i alla kanaler. Jag ser fram emot att vi inom kort kommer ha ännu fler och ännu mer nöjda kunder, som också återkommer mer frekvent – tack vare vår briljanta service! avslutar Patrik Weiland.

Fredrik Björk
Försäljningschef