2021-12-14 11:00Pressmeddelande

Nu öppnar Granngården ny butik i Örebro

Butikspersonal plockar upp fröer.Frövägg på Granngården.

Tidigare i år stod det klart att Granngården öppnar ny butik i Örebro i slutet av 2021. Nu har det äntligen blivit dags att välkomna kunderna till den nya butiken. Torsdag 16 december öppnar Granngården dörrarna vid Mariebergs handelsområde.

Granngården har under många år drivit en framgångsrik butik i Örebro, berättar Olof Fransson, VD på Granngården. Denna framgång är anledningen till att vi vuxit ur butiken på Rörvägen. Nu är vi riktigt glada att äntligen istället kunna välkomna våra kunder till den helt nya butiken vid Mariebergs handelsområde.

Större butiksyta och bättre utbud

Den nya butiken innehåller en större butiksyta och ett bättre utbud inom Granngårdens samtliga sortimentsområden: trädgård, husdjur, lantdjur, häst & ryttare och hus & hem. Den nya butiken har också en större utemarknad.

– Kundvarvet är otroligt fint! Och vi smygstartar våren lite – det första du möts av är en otroligt maffig trädgårdsavdelning med allt du behöver för att komma igång med säsongens odling, säger Victoria Näsman, butikschef på Granngården i Örebro.

Trimstudio med Husdjurshjälpen

Nya Granngården i Örebro är en av de första butikerna som erbjuder en komplett trimstudio för husdjur, som är en del av kedjans nya koncept Husdjurshjälpen. Husdjurshjälpen erbjuder alla husdjursägare omvårdnadstjänster som bl.a. tass- och kloklippning, trimning, tovutredning, bad och fön.

– Det är så roligt att vi kan erbjuda våra kunder, både befintliga och nya, ett bättre butiksbesök. Nu har vi mycket bättre förutsättningar att visa vårt sortiment på ett bättre och mer överskådligt sätt, avslutar Victoria Näsman.

Butiken öppnar på torsdag

Nya Granngården i Örebro öppnar torsdag 16 december på Bolagsvägen 3 på Mariebergs Handelsområde. Under de första 10 dagarna bjuder Granngården sina kunder på fina öppningserbjudanden.

– Granngården kompletterar befintligt utbud väl och stärker Mariebergs handelsområde som shoppingdestination, säger Oscar Söderberg, VD på LG Söderberg Fastigheter AB.