2021-12-03 11:00Pressmeddelande

Husdjurshjälpen expanderar – ny tjänst och nya trimstudios

Hund som badar.Hundbad i Borås trimstudio. Foto: Rebecka Johansson

Granngården erbjuder husdjursägare ett samlat koncept med omvårdnadstjänster som går under namnet Husdjurshjälpen. Nu finns fyra trimstudios i kedjan och fler planeras under 2022, samtidigt som tjänsterna hela tiden utvecklas.

Spa för djuren

Husdjurshjälpen erbjuder pälsvård, trimning och kloklippning för hundar, katter, smådjur och fåglar på plats i en trimstudio i utvalda Granngården-butiker. Den senaste tjänsten rengör hundens tänder med hjälp av ultraljudstandborstning.

Husdjurshjälpen i sin helhet lanserades sommaren 2020. Butiken som var först ut med trimstudio var Granngården i Borås och strax därefter öppnades ytterligare en i Vara. Inom kort öppnar två nya trimstudios; i Örebro och i Umeå. Framåt kommer Husdjurshjälpen tas vidare även till andra butiker runt om i landet. Dessutom erbjuds kloklippning redan i flera butiker.

– Det här är en tjänst som underlättar för alla husdjursägare. Men vi vill också hjälpa de djur som är rädda för att få pälsen eller klorna klippta. För husdjuren ska besöket hos Husdjurshjälpen vara något positivt som gör dem nöjda och trygga, säger Jenny Johansson, Chef för Granngårdens tjänster.

– Det ska också vara smidigt för kunderna att köpa produkter till husdjuren och samtidigt lämna in dem för pälsvård på samma ställe, avslutar Jenny Johansson.

Husdjurshjälpen erbjuder:

Husdjurshjälpen öppnar hos Granngården i Örebro den 16:e december och innan årsskiftet hos Granngården i Umeå.

Jenny Johansson
Chef Tjänster