2021-04-14 05:15Pressmeddelande

Premiär för husdjursförsäkringar – Granngården i samarbete med Sveland

Hund och katt i gräs.Djurförsäkring för hund, katt och smådjur.

Granngården lanserar nu husdjursförsäkringar till hund, katt och smådjur. Försäkringarna går under Granngårdens servicekoncept för husdjur – Husdjurshjälpen, och erbjuds i samarbete med Sveland Djurförsäkringar.

Husdjursägaren erbjuds allt som behövs för ett friskt och välmående djur hos Granngården. Foder och tillskott, hygienartiklar och praktisk utrustning. Utöver ett komplett och kvalitativt sortiment jobbar kedjan även långsiktigt för att sprida kunskap – vilket också spelar roll för att förebygga skador och undvika sjukdomar.

Serviceutbud för hållbart djurägande

Husdjurshjälpen är ett samlat tjänstekoncept för husdjursägaren där Granngården erbjuder pälsvård och kloklippning. Nu utökas Husdjurshjälpen ytterligare med tre olika hund- och kattförsäkringar samt en smådjursförsäkring anpassad för kaniner, marsvin och andra gnagare.

- Lanseringen av försäkringar är ett viktigt steg för oss i vårt arbete med att erbjuda kunden en komplett lösning på sitt behov, säger Olof Fransson, VD på Granngården.

Engagerande experter med djuren i fokus

Både Granngården och Sveland har lång erfarenhet och besitter stor kunskap om djur. När det kommer till Husdjurshjälpens nya service sätter det även grunden för vad som behövs i en trygg djurförsäkring, och på sikt bättre djurhälsa.

- Det är glädjande att vi gör den här lanseringen tillsammans med Sveland, som är en av Sveriges största aktörer på djurförsäkringar, och som dessutom delar många av våra värderingar på Granngården, avslutar Olof Fransson.

Teckna djurförsäkring på granngården.se

Granngården erbjuder Husdjurshjälpens försäkringar på granngården.se där djurägaren snabbt och enkelt tecknar sin försäkring.

Om Sveland Djurförsäkringar

Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renoldat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Hos oss kan du försäkra hund, häst, katt och smådjur. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa.

Linda Kreutz
Vice VD Sveland Djurförsäkringar