2022-11-01 14:00Nyheter

Fredrik Björk blir Försäljningschef på Granngården

Fredrik Björk, Försäljningschef på Granngården.

Fredrik Björk är Granngårdens nya Försäljningschef. Fredrik kommer från rollen som ledare Drift där han aktivt har arbetat med att förstärka kundernas köpupplevelse och utveckla smidiga lösningar som gynnar både Granngårdens medarbetare och kunder. Från och med 1 november 2022 utökas hans ansvar.

– Sedan augusti har Fredrik haft interimansvar för Granngårdens butikdrift och regionala säljchefer, ett ansvar som tidigare VD haft. Fredrik har klarat detta med bravur och har otroligt värdefull kunskap och erfarenhet för att axla rollen som Försäljningschef, som nu blir en ny roll som tillsätts för att arbeta närmre driften, säger Trond Fidje.

Som Försäljningschef kommer Fredrik ha fullständigt resultat- samt verksamhetsansvar för hela butiksdriften. Detta innebär även arbetsmiljö- och personalansvar både för de medarbetare som jobbar med drift och försäljning på servicekontoret i Malmö och för Granngårdens regionala säljchefer ute i landet. Fredriks tidigare roll som Ledare drift utgår.

I rollen som Försäljningschef kommer han rapportera till Landchef/VD och ingå i Granngårdens ledningsgrupp. Fram till att Granngårdens nya VD är på plats 1 maj 2023 tillträder dessutom Fredrik som ställföreträdande för Trond Fidje, i hans interims-Landchef/VD-roll.

– Jag är oerhört tacksam och ödmjuk inför den här möjligheten. Precis som tidigare kommer jag jobba för att effektivisera Granngårdens drift, vässa det jordnära konceptet och nu även försäljningsresultat – hela tiden tillsammans med resten av organisationen, och med kunden i fokus, säger Fredrik Björk.

Här är förändringarna hos Granngården i korta drag

Fredrik Björk
Försäljningschef