2023-11-15 06:00Pressmeddelande

Granngården Uddevalla uppgraderar till nya lokaler

Granngårdens nya lokaler i UddevallaGranngården får nya lokaler i Uddevalla

Granngården Uddevalla får nya lokaler genom Bohusarken. Den nya butiken på ca 2500 kvm får både ett utökat sortiment och bättre läge. Invigningen planeras bli i slutet av mars 2024.

Nya lokaler på populärt handelsområde

Arbetet med en ny och fräsch Granngårdenbutik i Uddevalla pågår för fullt. De nya lokalerna byggs av Bohusarken i Toften, ett handelsområde vid väg 44 mellan Uddevalla centrum och Torp köpcentrum.

– Vi är väldigt glada över att få vara med i Granngårdens förnyelseresa i handelsområdet Toften – ett område som vi tror starkt på för fortsatt expansion framöver, säger Håkan Pekkari på Bohusarken.

Utöver Granngården är andra hyresgäster på området idag till exempel Electrolux Home, Colorama och AD-bildelar.

Utökat och lättöverskådligt sortiment

Förutom att ett bättre läge kommer den nya butiken dessutom få ett utökat sortiment inom kategorierna trädgård, växter och häst. Genom sina 2000 kvm varmyta och 500 kvm växtmarknad kommer butiken kunna erbjuda kunderna ett mer lättöverskådligt utbud i inspirerande miljö.

– Vi uppgraderar vårt erbjudande ytterligare och kommer också att synas bättre så kunden får lättare att hitta till oss, säger butikschef Jan Jonsson.

Invigning i slutet av mars 2024

De nya lokalerna har en planerad tillträdesdag den 1/3 2024. Öppning av butiken är planerad till slutet av samma månad.

Conny Carlsson
Regional Säljchef