2023-03-01 06:15Pressmeddelande

Granngårdens Djurfond stödjer utsatta djur

Hund och katt ligger i grönt gräsGranngårdens djurfond stödjer utsatta hundar och katter

Vi på Granngården tror på ett liv i samklang med djur och natur. Att umgås med djur ger våra sinnen ro, en tro som vi är övertygade om att vi delar med många av våra kunder. Det var på den vägen Granngårdens Djurfond kom till, en fond för att hjälpa utsatta djur. Tack vare våra kunder har vi stöttat djurhem runt om i landet flera år i rad. Såhär går det till.

Granngården djurond
Granngårdens Djurfond stöttar utsatta djur

Granngårdens Djurfond är en fond med syfte är att stötta djurhem för hundar och katter runt om i Sverige. Fonden består av de donationer som kommer in genom att våra kunder avrundar uppåt när de handlar i butik. När kunden betalar kan hen välja att donera ett valfritt belopp till fonden. Alla bidrag är välkomna!

Alla djurhem kan ansöka

Alla ideella hund- och katthem i Sverige är välkomna att ansöka om stöd från vår fond. Ansökan skickas in via mejl. I maj varje år utses tre djurhem som alla får varsitt presentkort att handla för på Granngården, till förmån för sina hundar och katter. År 2022 blev Djurens Vänner Karlshamn, Djurskyddet Örnsköldsvik och Eslövs kattvänner de utvalda djurhemmen.

Läs mer om Granngårdens Djurfond här.

Emma Johansson
Marketing Project Manager​