2022-04-01 10:32Pressmeddelande

Granngården lanserar tjänster för lantdjur, häst och gård

Hästar som kramas i hage.Lantdjurshjälpen – en del av Granngården

Nu utökar Granngården sitt tjänstekoncept. 1 april 2022 lanserar kedjan Lantdjurshjälpen – ett koncept för att underlätta livet på gården, riktat till alla med lantdjur och häst.

Hos Granngården erbjuds häst- och lantdjursägaren allt som behövs för ett friskt och välmående djur. Foder och tillskott, stallinredning och stängsel är produkter som står högt upp på inköpslistan. För att verkligen kunna erbjuda kunden allt under ett och samma tak satsar Granngården vidare på tjänster under konceptet Lantdjurshjälpen.

– Lanseringen av Lantdjurshjälpen är ett viktigt steg för att kunden ska få en komplett lösning på sitt behov, säger Olof Fransson, VD på Granngården.

Hästförsäkringar i samarbete med Sveland Djurförsäkringar

Samtidigt som Granngården lanserar Lantdjurshjälpen är det premiär för hästförsäkringar tillsammans med samarbetspartnern Sveland Djurförsäkringar. Försäkringarna erbjuds i två varianter; ’Häst Liten’ och ’Häst Mellan och Stor’ beroende på kundens behov.

Både Granngården och Sveland Djurförsäkringar har lång erfarenhet och kunskap om djur. När det kommer till Lantdjurshjälpen sätter det även grunden för vad som behövs i en trygg hästförsäkring, och på sikt bättre hästhälsa.

– Det är glädjande att vi gör den här lanseringen tillsammans med Sveland, som är en av Sveriges största aktörer inom djurförsäkringar, och som dessutom delar många av våra värderingar på Granngården, fortsätter Olof Fransson.

Granngården erbjuder Lantdjurshjälpens försäkringar på granngården.se där hästägaren tecknar snabbt och enkelt tecknar sin försäkring.

De här tjänsterna ingår i Lantdjurshjälpen

– Våra kunder ska kunna fråga oss om råd vare sig det kommer till att välja rätt foder, planera sitt stängsel eller behöver hjälp med övervakningskameran i stallet, avslutar Olof Fransson.

Fler tjänster för husdjur och trädgård

Granngården erbjuder även Husdjurshjälpen och Grannhjälpen – uppskattade tjänster som riktar sig mot husdjurs- och trädgårdsägare.

Om Sveland Djurförsäkringar
Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renoldat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Hos oss kan du försäkra hund, häst, katt och smådjur. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa.