2023-06-09 05:00Pressmeddelande

Granngården breddar sortimentet av svenskproducerad hälsosam kattmat

Nytt hälsosamt svensktillverkat kattfoder på GranngårdenGranngården lanserar nytt hälsosamt och svensktillverkat foder till katt

Hälsa och hållbarhet är prio 1 på Granngården. Nu lanserar företaget två nya svenskproducerade foder till katt, fulla av hälsosamma och naturliga ingredienser. Allt för både planetens och kattens bästa.

Kattmat med fokus på hälsa

Varje katts behov är unikt. Därför erbjuder Granngården ett brett utbud av kattmat för att tillgodose dessa olika behov. De nylanserade fodren Indoor & Sterilised och Outoor & Sterilised, båda med kyckling, har anpassat innehåll efter vilka näringsämnen den vuxna katten behöver beroende på om det är en inne- eller utekatt. Gemensamt för de båda fodren är att de är fria från tillsatta konstgjorda smak- och färgämnen, tillsatt socker samt konserveringsmedel. För frisk hud och fin päls innehåller de även fettsyrorna omega-3 och omega-6 samt taurin för kattens syn och hjärta. Självklart har de spröda bitarna även en väl avvägd balans mellan protein och fett samt innehåller alla nödvändiga vitaminer och mineralämnen.

Skillnaden fodren emellan är att Indoor & Sterilised har en lägre energinivå och justerat mineralinnehåll för att passa den kastrerade inomhuskatten. Outoor & Sterilised innehåller i stället en högre energinivå för att tillgodose den aktiva utomhuskattens behov.

Svensktillverkat foder för ökad hållbarhet

En viktig del i Granngårdens hållbarhetsarbete är att erbjuda våra kunder närproducerade produkter för att minska på transportsträckor. Det nya indoor- och outdoorfodret är med detta i åtanke därför producerat i Sverige.

Smakrik och lättsmält kattmat

Inget foder gör någon nytta om det inte smakar gott! Välsmakande, lättsmält och enkelt att servera – det beskriver Indoor och Outoor & Sterilised väl! För bästa smakupplevelse serveras torrfodret torrt eller uppblött tillsammans med en skål friskt vatten. Smaklig måltid!

Läs mer om Granngården Indoor & Steralised här

Läs mer om Granngården Outdoor & Steralised här