2023-08-08 07:46Pressmeddelande

Granngårdens djurfond stödjer djurhem i Sverige

hund och katt i ägarens famnGranngårdens djurfond bidrar till ett bättre liv för fler hundar och katter i Sverige

På Granngården är vi övertygade om att människan mår bättre när vi lever nära djur och natur. Därför känns det självklart för oss att stötta utsatta hundar och katter. Genom Granngårdens djurfond kan våra kunder donera valfritt belopp när de handlar i butik, genom att avrunda uppåt. Alla bidrag är självklart varmt välkomna!

En djurfond för alla ideella hund- och katthem

Varje år utses tre djurhem av fonden som alla får varsitt presentkort att handla för på Granngården, till förmån för sina hundar och katter. Alla ideella hund- och katthem i Sverige är välkomna att ansöka. Ansökan skickas enkelt in via mejl.

De utsedda djurhemmen 2023

Årets utsedda djurhem är Norrtälje kattcenter HB, Föreningen Djurens Vänner Växjö och Djurskyddet Karlstad, som alla får 10 000 kr var tack vare att våra kunder så generöst skänkt till fonden under året.

– Det känns fantastiskt roligt att just vi blev utvalda! Vi är ju en ideell förening som inte får några bidrag så detta ger oss ett välbehövligt tillskott till verksamheten, säger Tove Wickström från Djurskyddet Karlstad. Eftersom vi vet att Granngården har ett brett utbud av olika produkter för katter kommer vi till exempel nu kunna köpa nya klöspelare, aktivitetsprylar och andra nyttosaker som katterna på djurhemmet och jourhemmen får nytta av.

Katt på Djurskyddet Karlstad

Katten Tabitha på Djurskyddet Karlstad
drömmer om ett för alltid-hem

För ett bättre liv för fler hundar och katter

Genom djurfonden vill vi ge fler djur möjligheten till ett bättre liv och ett tryggt och kärleksfullt hem.

– Djurhemmen i Sverige gör ett otroligt viktigt arbete för våra utsatta hundar och katter. Det känns fantastiskt att vi på Granngården, tack vare våra kunders bidrag, kan vara med och underlätta deras arbete till ett bättre liv för djuren, säger Ingrid Reilly, kategorichef Husdjur på Granngården.

Och att ha framtidsvisioner för dagens utsatta hundar och katter är vi inte ensamma om – tvärtom!

– Den stora drömmen för oss är att kunna bygga ett helt nytt djurhem eller hitta en annan lokal som är bättre anpassad för vår verksamhet, berättar Tove Wickström. Idag är det svårjobbat och begränsat med utrymme hos oss. En dröm är att till exempel att ha ett veterinärrum dit veterinären kan komma, istället för att vi ska transportera stressade och skygga katter och djurvårdspersonal i verksamheten. Vi skulle också vilja ge alla katter möjlighet till utegård! avslutar hon.

– Vi riktar ett stort tack till våra kunder och till djurhemmens viktiga arbete! avslutar Ingrid Reilly.

Tillsammans kan vi ge ännu fler hundar och katter trygga liv.

Emma Johansson
Marketing Project Manager​