2023-02-22 09:00Pressmeddelande

Jenny Maltesson ny Marknadschef på Granngården

Jenny Maltesson ny Marknadschef på GranngårdenJenny Maltesson ny Marknadschef på Granngården

Jenny Maltesson är Granngårdens nya Marknadschef. Jenny har en lång erfarenhet inom varumärke och marknad och kommer från bolag som Findus, Sony och Danone.

– Det är med stor glädje och entusiasm jag tar mig an rollen som Marknadschef på Granngården. Jag ser mycket fram emot att lära känna marknadsteamet för att tillsammans utveckla arbetet med att inspirera och underlätta ett jordnära liv. Det är en spännande utmaning att forma framtiden för ett så traditionsrikt, varmt och gediget varumärke som Granngården, säger Jenny.

Stor erfarenhet av marknad och varumärke

Jenny har tidigare haft flera centrala marknadsroller och har lång erfarenhet av strategisk såväl som operativt arbete med marknadsfrågor. På Findus kommer hon närmast från en roll som Nordisk marknadschef för en av deras varukategorier och under sina många år på Sony har hon ansvarat för och arbetat med bland annat globala kommunikations- och varumärkeskampanjer.

– Jag ser mycket fram emot att lära mig allt om våra konsumenter/shoppers beteende och behov. Gedigen insikt är nyckeln till att kunna skapa effektiv kommunikation som gör både våra erbjudande och varumärke tydligt, inspirerande och attraktivt, säger Jenny.

Starka kundrelationer och nya målgrupper

Sedan förra marknadschef Lena Hillstedt slutade har Mikael Andersson, ledare e-handel, gått in som tillförordnad Marknadschef. Nu påbörjas en överlämning från Mikael till Jenny, som tillträder den 1 mars 2023. I rollen som Marknadschef kommer hon att rapportera till Landschef/VD och ingå i Granngårdens ledningsgrupp.

– Att få förmånen att välkomna Jenny till Granngården gör att vi förstärker våra möjligheter att bygga starka relationer till våra kunder och nå ut till nya målgrupper genom vår position – för det jordnära livet, avslutar Martina Axell (tillträdande) VD.

Fredrik Björk
Försäljningschef