2023-11-24 09:50Pressmeddelande

Granngården utökar sortimentet av svenskproducerat hundfoder

Granngården utökar sortimentet av svenskproducerat hundfoderGranngårdens nya köttkorvar lanseras i flera smaker och för olika energibehov

Närproducerat med hälsan i fokus

Hälsa och hållbarhet ligger Granngården varmt om hjärtat. Tillsammans med familjeföretaget Halla Petfood AB utökar nu Granngården utbudet av hundfoder med båda dessa parametrar i fokus. De nya köttkorvarna, som lanseras under det egna varumärket ”Granngården”, är både svenskproducerade och spannmålsfria. Samtliga korvar är dessutom fria från konstgjorda konserveringsmedel, färg- och smakämnen.

– Vi är väldigt stolta över att komplettera vårt sortiment av hundfoder tillsammans med Halla Petfood, säger Ingrid Reilly, kategorichef Husdjur. Produkterna är baserade på lokala, svenska köttråvaror av hög kvalitet och som tillagas i Sverige på Hallas gård utanför Skara. Både Granngården och Halla lägger stor vikt vid att bidra till en hållbar utveckling så vi är väldigt glada över att utveckla vårt samarbete framåt, fortsätter hon.

Granngården lanserar köttkorvar till hund tillsammans med Halla Petfood AB

De nya köttkorvarna finns i butik från januari månad

Ett foder för allas behov

Med de nya köttkorvarna vill Granngården erbjuda något för alla olika smaker, behov och åldrar. Därför lanseras flera olika varianter som passar alltifrån valpar och digivande tikar till vuxna hundar med olika aktivitetsnivå och näringsbehov. För den aktiva hunden finns sorten Power medan Light har ett lägre fettinnehåll. Köttkorvarna görs även i smakerna Kyckling & Potatis och Fisk & Potatis.

Smakrikt och enkelt att använda

Ett bra hundfoder ska också vara enkelt att använda. Granngårdens nya köttkorvar är lätta att portionera och kan också användas som komplement till annat foder.

– De här smakrika korvarna kan både användas som helfoder och som topping till torrfoder, berättar Ingrid Reilly.

Granngårdens svenskproducerade köttkorvar

Granngårdens olika köttkorvar passar såväl
valpar som vuxna hundar med olika näringsbehov.

Invigning på Halla Petfoods fabriker

I samband med lanseringen hölls en invigningsceremoni i Hallas fabrik i november.

– Det är med stor glädje som vi äntligen kan påbörja produktionen av den första produktkategorin till Granngården och Felleskjøpet i Norge. I vår gemensamma satsning kommer vi lansera fler produkter under 2024, avslutar Stefan Jern, VD på Halla Petfood.

De nya produkterna kommer finnas i Granngårdens butiker från januari månad.

Från vänster: Ola Hermansson (styrelseordförande), Jo Anders Moflag (koncernledningen Felleskjøpet), Christofer Jern, Ingrid Reilly (kategorichef Husdjur Granngården), Elin Cathrine Prangeröd (Felleskjøpet) och Stefan Jern (VD Halla Petfood AB)

Invigning i Halla Petfoods fabriker.
Från vänster: Ola Hermansson (styrelseordförande), Jo Anders Moflag (koncernledningen Felleskjøpet), Christofer Jern, Ingrid Reilly (kategorichef Husdjur Granngården), Elin Cathrine Prangeröd (Felleskjøpet) och Stefan Jern (VD Halla Petfood)

Ingrid Reilly
Kategorichef Husdjur